Posted on Sep 19, 2013 in Articles, Cornel Rosca, Partners
“Cantecul de lauda a lui Miriam”, tablou de Wilhelm Hensel aflat in colectia de arta a Reginei Angliei (stanga) si goblenul realizat de Elena Zidaru si inramat de Cornel Rosca (dreapta). Reproducerea romanilor poate fi admirata intre 17 -21 septembrie 2013 in standul cu numarul 03 ocupat de “Asociatia Goblenul si Arta Lucrului Manual” la targul “Antique Market 2013” gazduit in pavilionul E1 al complexului expozitional ROMEXPO, Bucuresti
“Cantecul de lauda a lui Miriam” (la stanga), grandiosul tablou pictat la 1836 de catre Wilhelm Hensel se afla, din 1843, in colectia de arta a casei regale britanice. In dreapta este ilustrat goblenul in 120 de culori realizat de d-na Elena Zidaru dupa acel tablou. Dupa alte incercari, in Septembrie 2013 goblenul acesta a fost inramat definitiv intr-o rama ROSCA’S inspirata de rama tabloului original.
Un goblen care se vinde poate fi considerat mai scump sau mai ieftin doar in comparatie cu alte goblenuri care la randul lor au fost vandute de unii si cumparate de altii. De partea cealalta, goblenul care nu se vinde si nici nu este ofertat si ravnit de cumparatorii potentiali este un goblen exorbitant de scump, in comparatie cu oricare dintre goblenuri, tocmai pentru ca este o risipa pura (si asta in ciuda faptului ca autorul lui de obicei se consoleaza pretinzand ca este frumos si ca-l va pastra bucuros pentru sine).
Cum, necum pana si cei care nu isi pot permite o inramare buna (sau cei se declara indiferenti la chestiunea inramarii) ar dori de fapt rame bune pentru lucralile lor …dar sa fie platite de altii!! Ei bine, am noutati. Intotdeauna, mai devreme sau mai tarziu, intr-un fel sau altul altcineva va plati pentru munca noastra bine facuta. Noi platim doar pentru rebutuile si esecurile proprii caci una e sa nu poti vinde si alta e sa nu vrei a vinde un goblen. Cand ceva nu se vinde inseamna fie ca este inutil, fie ca este prost executat, fie ca ii lipseste ceva, adica nu este inca terminat si gata sa fie vandut/cumparat.
Sunt sigur ca nu intotdeauna lucrati la comanda. Deci putem presupune ca atunci cand va apucati de cusut un goblen o faceti in speranta ca 1) va fi necesr cuiva, 2) ca va fi bine realizat si 3) nu-i va lipsi nimic, adica va fi intreg si apt de vanzare. Un goblen neinramat este neterminat iar cand e inramat din saracie, dupa posibilitati, atunci e ca si cum vi l-ati fi facut cadou singure. Un goblen inramat superficial sau prost, dupa buget, devine un obiect ieftin sau chiar urat in comparatie cu acelasi goblen inramat bine si fara teama de costuri. Care dintre cele doua credeti ca s-ar vinde? Lumea cumpara lucrurile de arta in primul rand pentru ca sunt FRUMOASE si PLAC, nu pentru ca sunt ieftine si mai au nevoie de ceva munca pana a deveni frumoase. Cumparatorul de lucruri frumoase nu cumpara ceva ca sa-l modifice, ca daca se pricepea sa produca frumuseti nu mai dadea banii pe ele. Cu alte cuvinte nu cumperi un tablou pentru ca e mai ieftin decat daca vrei sa ascunzi o pata de pe perete.
Abia prin inramare un tablou devine ancorat in zona URATULUI SI A PROSTULUI GUST SAU, DIMPOTRIVA, IN CEA A FRUMOSULUI SI BUNULUI GUST. Pana atunci el este doar un obiect neterminat. Nu sunteti in pericol sa uratiti un tablou atunci cand il coaseti pentru simplul motiv ca o faceti intotdeauna dupa diagrame si cu ate potrivite. Din pacate nu pot fi ofetite diagrame de inramare ca atunci n-ati mai comenta cat de scumpe sunt ramele. Cand inramati prost si saracacios un goblen este ca si cum ati folosi ata colorata de cusut, in loc de surubite de la DMC, pe motiv ca e mai ieftina si stati rau cu banii. N-am intalnit inca niciodata pe cineva care sa fi facut asa ceva, dar am intalnit foarte multa lume care a calcat cu bocancii peste ultima si cea mai delicata faza din nasterea unui goblen, cea a inramarii lui, in ideea falsa ca ceea ce le place si le convine lor va place si conveni si cumparatorilor.
Preluat de pe: rameroscas.blogspot.ro
Tags: Antiqu Market, Bucharest, Cornel Rosca, Elena Zidaru, Romexpo
Goblen Partner - mouliné ANCHOR special price for our members!
We herewith declare that in the month of November 2002 we arranged in our gallery an exposition of the tapestries made by Mrs. Elena Zidaru of Piatra Neamt. The works are made in a very meticulous way. The fine needlework impressed the public and got a good press in the regional papers and television-stations. Mrs Elena Zidaru can be seen as an outstanding example in this decorative art very popular in this part of Romania
Mrs. Elena Zidaru art works, realised in Gobelin tapestry, are impressive through flawless execution, careful choice of subjects (mostly French impressionists: Renoir, Rodin, English landscape artists: Turner, Constable, Dutch and Japanese scenery reminding of Hocusai Utamaro, Hiroshige). There is a lot of romanticism and lyricism in Mrs. Elena Zidaru's Gobelin tapestry, but these "jewels" show a lot of lucidity too.
In exhibitional activity of Art Museum of Roman, in 2007, featured a personal gobelins exhibition of Mrs. Elena Zidaru, president of The Gobelin and Handicraft Art Association in Romania. The exhibition was opened in March, being varnished on March 8 by the personalities of cultural life of Roman city, participating in the event a numerous public, loving beautiful.
Subliniez doar din nevoie estetica aceasta capacitate de a vizualiza si de a transfigura in materie textila niste visuri, niste dimensiuni ale plenitudii omului, cel care a descoperit frumusetea atat in afara lui cat si in propria lui fiinta. Doamna Elena Zidaru are o cultura plastica cu totul remarcabila este interesata indeosebi de valorile renasterii pe care le transfigureaza in dimensiunea textila in goblen o arta extrem de minutioasa care presupune ora in sir ca sa poti rezolva un centimetru.
Excellent! I think that your work with all your fabric of colors is much more difficult than what i do with oil paints and brushes. You are a very talented artist. Dear Elena it's difficult to tell a master what next to do. Just follow your feelings!